It's over now

Slut på helgen och dags att kastas tillbaka till skolarbeten och andra måsten. Måndagar måste vara den värsta veckodagen av alla, jag är alltid trött och grinig på måndagar. Det känns alltid jobbigt att behöva ta tag i skolarbeten igen efter att ha slappat hela helgen. Jag är dessutom så att om jag börjar ett arbete vill jag om möjligheten finns avsluta det samma dag. Det resulterar ofta i flera timmars skrivande på samma uppgift och jag får ont i huvudet och blir gnällig. Ni kan ju själva räkna ut vad som händer om jag gör detta på en måndag!

Idag har jag i alla fall försökt hålla mig undan arbeten som jag vet kommer att ta lång tid att skriva. Har gjort bort några små arbeten men då känner jag mig istället lite lat! På måndagar tycks allt bli fel oavsett hur rätt jag än försöker göra det.

Igår var jag och C bakis, eller ja det var inte så mycket bakis som att vi hade ont i huvudet båda två. Anledningen till det var antagligen några öl för många. Men jag tycker ändå att det var värt det då vi hade en jättetrevlig lördag kväll. Eftersom vi kände oss allmänt sega igår bestämde vi oss för att äta pizza till middag, så vid 18-tiden då vi kändes oss tillräckligt pigga för att sätta oss i bilen klädde vi på oss och gick till bilen. Bara för att finna bilen helt täckt i ett centimeter tjockt lager av is!

Helt sjukt var det, har aldrig sett något liknande. Orsaken till detta var naturligtvis det underkylda regnet som kom under natten. Det såg ut som att hela bilen var täckt med sånt där glas som man ofta har i badrummen som man inte kan se ut eller in igenom. Det var inte det lättaste att få bort isen från rutorna så att vi faktiskt kunde se ut. Men efter mycket hackande och med lite påsar med varmvatten lyckades vi tina upp bilen så att vi kunde se ut och vi kunde få våran efterlängtade pizza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0