Inte mycket tid över

Idag verkar det inte finnas mycket tid över till att blogga! Jag vet inte riktigt vars tiden har tagit vägen idag, men jag antar att det är så när man pluggar? Är inne på tredje och sista året nu men det känns ändå som att jag aldrig riktigt blir van vid att plugga. Fast det är klart om man jämför med första året så går det bättre, så jag har väl kanske blivit van trots allt.

Det känns lite skrämmande att snart vara klar med skolan. Nog för att det "bara" är min gymnasiekompetens, så jag har ju fortfarande möjlihet att plugga på universitetet och så. Men eftersom jag inte har någon aning om vad jag vill plugga så blir det inget universitet än. Så istället ska jag kastas ut på marknaden som arbetslös. Det känns drygt att snart vara arbetssökande istället för att vara student. Jag trivs med att vara student och tanken på att börja arbeta heltid en dag är skrämmande och spännande. Jag har blivit van att gå hemma och kunna umgås med familjen hela dagen. Fast det är klart, jag skulle nog vänja mig ganska så fort med att jobba heltid också.

Realistiskt sett så är det väl inte så troligt att få ett heltidsjobb, inte än på ett tag i alla fall. Men jag har i alla fall passat på och söka några sommarjobb och om jag har tur så kanske de ger något. Men som vanligt så är det ju flera hundra sökande på varje jobb och speciellt då sommarjobb, så man ska ju ha lite tur också! Tur är inte något som jag har mycket av, tror det beror på att jag gjorde mig av med all tur när jag träffade C!

Men oavsett om man har tur eller inte så måste man ju vara med att spela för att ens kunna vinna. Så jag spelar och satsar för fullt och förhoppningsvis vinner jag nåt någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0