Bra flickväns poäng

Ikväll vinner jag några extra poäng som bra flickvän. C sitter nämligen och ser på fotboll, Bayern München -  Manchester United. Det är första gången sedan C flyttade hit som hon faktiskt ser en fotbollsmatch. Inte för att jag är den som missunnar henne det! Det brukar dock vara så att det är andra program som vi hellre ser samtidigt som det är fotboll.
Men ikväll är alla bra program inställda eftersom att CSI gör någon sorts trilogi med avnitt måndag - onsdag. Lite skit tycker jag eftersom jag då missar Desperate Housewives och Grey's Anatomy, två av mina absoluta favorit program. Men det ger i alla fall C chansen att se på lite fotboll.
Jag försöker vara en bra flickvän och sitter här uppkurad i soffan jag med. Men i ärlighetens namn så förstår jag mig inte på fotboll. Tycker att det är fruktansvärt tråkigt och kan egentligen inte titta mer än 5 minuter utan att bli less. Men eftersom jag har kidnappat C's bärbara dator så går det faktiskt at uthärda. Dock känns det som att det har gått minst 50 minuter sedan det började, men klockan visar att det bara har gått typ 29 minuter sedan matchen startade. Så vi får väl se hur bra det går sedan!
Jag försöker mig som bäst på att göra bort lite skolarbete också. Måste skriva ett kort drama till min kurs i litterär gestaltning. Det är faktiskt inte det lättaste och jag har aldrig skrivit ett drama i hela mitt liv. Så vi får väl se hur bra det går. Jag har i alla fall börjat lite smått och jag tror att jag har bestämt mig för vad som sak hända.
Ikväll kanske jag utnyttjar några av mina intjänade poäng ikväll för en nackmassage. Har suttit för mycket vid datorn idag och har därför ont i nacken. Men det är nog ingenting som inte C's fingrar kan råda bot på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0