Vad ska man göra?

Ja, vad gör man egentligen när man känner sig sjuk och trött men inte tillräckligt sjuk för att bara ligga i sängen ocb göra ingenting. Hade det varit soligt och varmt hade jag nog gått ut med hunden en sväng, men i det här vädret kändes inte det så peppande om jag ska vara ärlig.

Jag har precis suttit och sett på Beverly Hills på tv, orkade inte se slutet, alldeles för mycket reklam så här mitt på dagen. C är fortfarande i skolan och gör prov, har ingen aning om när hon kommer hem, tror inte att hon vet det heller. Jag håller iallafall tummarna att det går bra för henne.

För en stund sedan plingade det på dörren här hemma. Det var farmor som var ute och gick med farfar. Nu låter det som att farfar är någon sorts hund, men han sitter i rullstol och på äldreboende här på Mariehem och farmor brukar gå ut och gå med han då vädret tillåter. Så dom kom förbi här för att säga grattis på studente, vilket var trevligt. Det blev dock bara ett snabbt hej och hejdå då dom var tvugna att fortsätta.

Jag har nu inte speciellt mycket att göra. Ska se om jag kan hitta några roliga spel att spela, annars tror jag nog att jag sätter mig i soffan och läser en stund. Just nu så läser jag Scarpetta av Patricia Cornwell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0