Sheperds pie

Idag har varit en oerhört lång dag, dels för att jag inte sov speciellt bra i natt. Vaknade upp typ en gång i timmen av någon konstig anledning och dessutom har jag haft världens mensvärk idag. Inte den bästa kombinationen direkt. Men nu känns det bättre och dessutom så är det middag på G.

C står i köket och lagar Sheperd's Pie, för er som inte vet så är det typ köttfärs med potatismos som är gratinerad i ugnen. Lite mer avancerat än så är det väl, men på det stora hela är det inte mer än så. Super gott är det verkligen, en av mina favorit maträtter som C lagar. Det lukatar underbart gott här i lägenheten och det får magen att kurra.



Jag har försökt plugga lite idag och läste igenom mina anteckningar tills det snurrade i huvudet. Jag har även tagit hunden på en cykeltur. Blir så irriterad på människor som har sina hundar lösa och inte har koll på vars dom är! Jag har absolut ingenting emot att folk har hundar lösa, men dom måste ju ändå hålla koll på dom!



Idag var den en vit fluffig hund, typ en samojed eller nåt som var lös och vandrade omkring typ 10 meter bakom sin ägare. När hunden såg oss komma på cykel så blev den super intresserad och ville komma och nosa och strosade därför rakt ut i cykelbanan på väg mot oss. Ägaren märkte ingenting och jag fick i stanna mitt i backen. Ägaren märkte efter en stund att hennes hund blockerade min väg och ropade på sin hund varpå hunden långsamt traskade fram till sin ägare och vi fick cykla i myrfart bakom eftersom hunden traskade på mitt i cykelbanan!



Efter det stötte vi dock inte på några andra problem och vi kunde fortsätta vår cykeltur. På hemvägen stannade vi på Ica för att köpa lite förnödigheter, det vill säga tamponger, choklad, glass och snus. Dessutom blev den en ros till C, bröd och cantadou ost som vi ska ha till maten imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0