Produktiv start på dagen

Har hunnit med en hel del idag trots att klockan inte är mer än 11.25, skulle gissa på att det beror på att jag klev upp klockan 07.00 imorse. Kommer i ärlighetens namn inte ihåg senast jag var uppe så tidigt. Anledningen till att jag var uppe så tidigt var för att fara på vårdcentralens drop-in. Var där i god tid innan dom öppnade vilket resulterade i att jag var först in. Fick visserligen vänta till 8.30 men det var det ändå värt. Fick hostmedicin så nu kan jag förhoppningsvis sova ikväll.

När jag kommit hem från vårdcentralen och apoteket tog jag en cykeltur med hunden. Cyklade ner till Nydalasjön och en av de flera grillplatserna som finns. Där jag stannade fanns det dessutom en brygga man kunde gå ut på. Hunden fick bada lite och jag njöt av solen och av att se hunden leka i vattnet och hoppa från bryggan.

Efter cykelturen tog jag tag i lite arbete här hemma. Har bland annat äntligen haft mitt betygssamtal i min sista kurs. Fick godkänt vilket jag är väldigt nöjd med, självklart finns det en del av mig som vill ha ett bättre betyg. Men det var en supersvår kurs så jag är ändå nöjd.

Jag har också hunnit med att prata med veterinären angående pass för hunden och sen jag även pratat med Manpower angående att få en jobbcoach, så på det stora hela har jag hunnit med en hel del. Dessutom är dagen inte slut än, närmast på schemat står tvättstuga klockan 12 och sen i eftermiddag ska pappa komma förbi med några saker som han ska förvara i vårat förråd.

Kanske att jag under dagen också hinner med att sitta i solen en stund. På tal om sol så fick vi en lapp i brevlådan från hyresvärden idag att dom ska komma och besikta balkongen. Jag hoppas att det inte betyder att dom har tänkt byta ut balkongerna som dom gjorde på huset framför oss. Det tog nämligen hela sommaren och levde om som sjutton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0