Orkar inte mer

Var uppe och hostade hela natten, trodde att jag skulle bli tokig. Låg i sängen och var hur trött som helst och var nära att somna flera gånger. Men det var som att precis när jag höll på att somna var det nån jävel som kittlade mig i halsen och jag var tvungen att hosta. Varje gång jag hostade så vaknade jag naturligtvis till. Förövrigt så var det inte bara jag som vaknade varje gång jag hostade.

Tillsist fick jag nog och jag tyckte så synd om C att jag klev upp och la mig i soffan. Tänkte att då kunde kanske C i alla fall sova. Låg vaken länge i soffan och hostade, somnade i alla fall tillslut. Men då soffan inte är direkt skön att sova i vaknade jag upp vid 5-tiden och fick då krypa iväg till sovrummet.

Sov inte speciellt bra utan vaknade upp någon gång då och då. Det hela slutade med att det kändes som att jag hade varit vaken hela natten när det väl var dags att kliva upp. Bestämde mig i alla fall för att ringa till vårdcentralen och höra vad dom sa. Han jag pratade med var inte direkt hjälpsam men han talade i alla fall om att dom har drop in. Så imorgon ska jag iväg på vårdcentralen och hoppas att jag kan få någon medicin.

Jag försöker dricka mycket och suger på halstabletter tills tungan domnat, det hjälper lite i alla fall. Det är sådana här gånger jag önskar att jag tyckte om te. Känner mig lite grining och en aning irriterad och jag ser verkligen inte fram emot att behöva gå ut med hunden om ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0