Ombytta roller

Min hosta verkar äntligen ha blivit lite bättre, lungorna verkar vilja stanna kvar i kroppen och jag känner mig lite mer som en människa igen. Dessvärre har jag naturligtvis smittat C med förkylning och hosta, så nu är det hennes tur att försöka hosta upp lungorna. Jag lider verkligen med henne, som tur är så har vi i alla fall hostmedicin hemma vilket hjälper. I natt hostade hon så mycket att hon var tvungen att gå upp och lägga sig i soffan.



Eftersom C klev upp mitt i natten sov jag lite halvdåligt, vaknade till då och då och upptäckte att sängen var tom. Vid 10-tiden var jag less på det hela och bestämde mig för att kliva upp och gå ut med hunden. Tog en cykeltur längs med Nydalasjön, det var svalt och skönt där nere då cykelbanan ligger i skugga på förmiddagen. Trots skuggan så blev hunden helt slut, fast det är klart, hon har varit i full gång hela helgen också.

Efter cykelturen med hunden passade det bra med en dusch och sen hade jag precis tid att kolla mailen och läsa tidningen innan det var dags att fara på möta hos Manpower. Lyckades klanta mig när jag skulle dit och gick in på Lernia istället för Manpower, till mitt försvar så ligger dom faktiskt dörr i dörr! Kom i alla fall till rätt ställe tillslut.



Mötet gick bra och var över snabbare än förväntat. Efter mötet knatade jag in på Viva vägledning för att beställa slutbetyg. Men det visar sig att betyget från NTI-skolan inte har kommit in än och därför dröjer det nog till hösten innan jag får mina betyg, men det är ju ingen brådska direkt.

Nu sitter jag här och äter en väldigt sen lunch, skulle väl egenligen ha ätit innan jag for på mitt möte men var inte hungrig då. Jag har ingen aning om vad som händer för resten av dagen, men kanske att det blir en tur ner till sjön ikväll, kanske till och med ett litet dopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0