Min nya leksak!

Igår var det min student, ja det var ju ingen riktigt student med mössa och allt, men nu är jag i alla fall klar med skolan. Jag blev otroligt bortskämd av familjen och fick känna mig som en liten prinsessa. C hade varit och köpt diverse student saker att hänga runt halsen och jag fick till och med ett glas champagne.



Vid 17.15 tiden blev jag bortförd med ögonbindel och allt, hade inte den blekase aning om vars vi skulle någonstanns och C gjorde ett mycket bra jobb med att köra runt i cirklar för att tappa bort mig. Slutdestinationen var i alla fall hos mamma på Teg. Där väntade familjen och en massa god mat var lagad. Bland annat fanns det kyckling, rostbiff och fläskfilé. Vid 18-tiden anslöt sig morfar och han respektive, samt min faster, hennes man, min kusin och min farmor. En helt underbar överraskning var det.

Jag fick dessutom en helt underbar studentpresent, nämligen en riktigt häftig laptop, som jag naturligtvis sitter vid nu. Vi hade en supertrevlig kväll och var kvar hos mamma ända till 22.30 då lillebror var snäll och skjutsade hem oss. Jag kände mig som världens lyckligaste när jag gick och la mig igår.

Idag har jag och C tagit det ganska så lugnt. Det blev en riktigt härlig sovmorgon och sen var jag så klart tvungen att leka lite med min nya leksak. Sen så blev det en tur på bolaget för att köpa lite öl utifall att andan föll på att dricka ikväll, det gjorde den inte!

Så här på kvällskvisten har jag flyttat över alla filer från den gamla datorn till den nya. Är precis färdig med det, nu är det bara office paketet som ska installeras sedan är allt klart. C sitter och ser på fotboll, det är ju England som spelar ikväll. Själv har jag absolut inget intresse i fotboll men håller ändå C sällskap. Inte för att jag tror att hon behöver mig, hon är ganska bra på att ropa och skrika utan att någon behöver lyssna.

Ha en fortsatt trevlig helg alla läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0