Måndag...eller just det ja tisdag

Känns som att det är måndag idag, men det beror på att C var ledig igår och vi hade en riktigt mysig dag tillsammans. Inte direkt en typiskt måndag här hos oss. Vi tog en lång och välbehövlig sovmorgon, dock blev vi störda av gubben som arbetade utanför vårat fönster!

Vi klev upp vid 11.30 och då packade vi en matsäck och sen tog vi med oss hunden och cyklade runt Nydalasjön. Stannade på en av de många grillplatserna runt sjön och åt lunch och hunden badade i sjön. Hon är supersöt och ser ut som en utter när hon badar. Jag kände mig som en väldigt stolt matte då hon simmade ut helt själv. Förut har hon varit lite av en mes och inte vågat bada.



Kvällen avslutade jag och C i soffan där vi tittade på tv och tog det lugnt. Sen blev det en ganska så tidig kväll, eller ja vi gick och la oss tidigt. Men då vi båda två låg och läste ganska så länge så var klockan ganska så mycket innan vi somnade.

Även idag är lite av en slappar dag för min del. Har bara en kurs kvar och har därför inte så mycket att göra på dagarna. Det blir en del spel och tv-tittande kan jag ju tala om. Om vi hade sol på balkongen skulle jag nog sitta där ute och läsa, men dessvärre står det en stor jävla björk utanför balkongen vilket gör att det är skugga där.

Ikväll blir det i vanlig ordning att se Ugly Betty, Desperate Housewives och Cougar Town


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0