För jag har tagit studenten!

Nu är jag klar med skolan så med andra ord har jag nu tagit studenten. Även om jag nu väntar på ett resultat från provet jag skrev imorse och naturligtvis ett betyg. Men jag har inga fler uppgifter att göra, inga prov eller inlämningar och ingen skola som börjar till hösten!

Det känns helt underbart och samtidigt lite nervöst, vad ska jag göra nu? Arbetsmarknaden ser ju inte speciellt lovande ut så jag får väl vänja mig vid att vara arbetslös. Idag struntar jag faktiskt i faktumet att jag nu är arbetslös för solen skiner, det är klarblå himmel och 20 grader varmt. Jag har avslutat mina studier och ikväll blir det något sorts firande. Det kunde inte vara bättre än så här!

Just nu står C i köket och lagar lunch. Dagen till ära blir det en bacon macka med färskost, sjukt gott. Detta skulle jag väl egentligen skölja ner med ett glas champagne, men då vi inte har någon så får cola duga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0