Ett rivjärn i halsen.

Är sjukt less på att ha ont i halsen nu, idag känns det som att jag har svalt ett rivjärn som sedan har fastnat i halsen. Ni hör ju själva hur skönt det låter. C var en ängel och tog hunden imorse fastän det var min morgon att gå ut med henne. Det var väl uppskattat och helst hade jag nog stannat i sängen resten av dagen.

Dessvärre var jag tvungen att kliva upp och sortera tvätten och renbädda sängen. Hann inte ens göra klart innan C kom hem igen, så jag måste har arbetat väldigt sakta! Nu har jag i alla fall varit ner i tvättstugan och kört igång tvätten. Den här veckan blev det faktiskt hela tre maskiner, men det beror på att jag bestämde mig för att köra en vit-tvätt. I vanliga fall tvättar vi allt i samma masking, eller jag alltså vi sorterar ju i 40 och 60 garder så klart! Men den här veckan tvättar jag en ny topp som är cerise, och jag vill inte att alla våra vita kläder ska bli ljusrosa!

På schemat idag står ingenting om jag ska vara ärlig. Solen skiner så egentligen borde man väl försöka vara utomhus, men jag känner ingen ork till det. Helst skulle jag vilja krypa ner i soffan med en filt och bara vara. Men jag tänkte ändå försöka att låta bli att göra det, har ju trots allt tvätt att ta hand om och dessutom så blir det så långtråkigt att göra ingenting!

Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0