En mindre brand i köket

Vi hade en mindre brand i vårat kök på fredagkvällen. Det hela började med att vi bestämde oss för att se Saw II på Voddler. Hade precis startat filmen då C nämner popcorn, så vi bestämmer oss för att göra lite popcorn till filmen. Medan jag går ut med hunden en sväng fick C ta hand om popcornen. Precis när jag är på väg in och går förbi köksfönstret hör jag C skirka FIRE! Kastade mig in genom dörren och hittade hela lägenheten fylld med rök!

Något gick fel med popcornen och det började brinna i kastrullen. C hade lyckats släcka elden men det luktade satan i lägenheten som dessutom var fylld med äcklig rök. Vi skyndade oss att öppna fönster för att vädra ut, efter ett tag försvann den hemska lukten och det gick att andas igen. Ingenting förutom en kastrull och några kökshandukar blev förstörda. Lite sot och skit blev det så klart i köket men det lyckads vi städa undan.

Efter det lilla missödet i köket hade vi ingen större lust att se på Saw II längre, så istället blev det någon komedi. Kommer inte alls i håg vad det blev. Vi var båda rätt uppskakade över branden men tacksamma att det inte var värre.

Det blev en ganska så sen kväll vilket resulterade i en sovmorgon på lördagen. Sen små kollade vi på prinsess bröllopet och sen blev det även en sväng till Media Markt där vi köpte ett par superbilliga högtalare till datorn. Lördag kvällen avslutade vi sedan med att kolla på film.

Idag blev det ytterligare en sovmorgon och dessutom så låg jag kvar i sängen och läste färdigt min bok till klockan var ca 13.30. Då var jag klar med boken och tyckte att det var dags att kliva upp och klä på sig. C hade somnat i sängen så jag lät henne sova ett tag men nu har även hon klivit upp och nu ska vi se om det händer något roligt resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0