Bara några timmar kvar

Idag är det ett alldeles underbart väder, solen skiner och det är verkligen varmt och skönt. Det känns som det perfekta midsommar vädret för en gångs skull. I vanliga fall tycker att det alltid är antingen kallt eller så regnar det. Men i år verkar det bli annorlunda, jag håller i alla fall tummarna för att det vackra vädret ska hålla i sig.

Dagen började med en cykeltur med hunden, kände mig alldeles för lat för att gå idag. Dessutom så kändes det som en bra ide att försöka trötta ut henne lite innan vi beger oss mot mamma. Hon blir alltid så fruktansvärt uppjagad när vi är där. Stannade en sväng på Ica på hemvägen och köpte grisöron till hunden, hon ska väl få något gott hon också!

Om ett par timmar ska vi bege oss mot Djäkneboda, dock är det en del saker som ska fixas innan det. Måste bland annat slå in mammas present. Sen så ska vi duscha båda tvä, packa våra saker och så klart hundens saker. Jag tycker det är nog jobbigt när man reser iväg att behöva packa för hunden också, kan inte ens tänka mig hur jobbigt det kommer att bli att packa när vi har barn också! Då kommer det väl att se ut som att man ska vara borta en månad när man är borta över helgen!

Just nu sitter jag som mest och funderar på vad man ska ha på sig ikväll och imorgon också för den delen för då är det kalas. Idag tror jag att det blir bruna 3/4 dels byxor och ett rosa linne. Sen om vädret är bra imorgon blir det nog samma byxor fast med en rosa t-shirt. Känner att jag skulle behöva lite fler byxor att välja mellan, tror att jag måste köpa lite nya sommarkläder.

I år har jag bestämt mig för att försöka göra en midsommar krans, förutsatt att det finns några blommor att plocka så klart. Att bara ha en grön krans är ju inte speciellt roligt! Jag återkommer efter helgen med fler inlägg, hoppas att ni alla har en riktigt trevlig midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0