Äntligen sommarvärme!

Helgen har varit super härlig! Vi åkte ut till Djäkneboda vid 3-tiden, satt i solen ett tag innan det var dags för grillning. Maten smakade mycket bra och vi blev bortskämda med hemmagjord potatissallad och coleslaw. Vi satt ute i det vackra vädret större delen av kvällen men vid 20-tiden började det bli lite små kallt så då gick vi in och spelade lite Gin rummy istället.



Sen skulle vi se på film, Match Point tror jag den hette, inte direkt den bästa filmen och ungefär halvvägs genom filmen blev jag super trött och bestämde mig för att gå och lägga mig. Somnade ganska fort och vaknade bara till en snabbis när C kom och la sig.

Vaknade sedan supertidigt på lördagen och var tvungen att knata iväg på toa. När jag sedan kom tillbaka till sovrummet så började det spöregna. Då vi hade fönstrena öppna fick jag ligga och lyssna på hur det droppade vatten i regntunnan i ca 1 timma. Det var nästan så att jag var tvungen att gå på toa igen! Lyckades i alla fall somna om och klev sedan upp vid 11.20.

Hade världens huvudvärd trots att jag inte druckit speciellt mycket, tror att huvudvärken kom från dooleysen. Lyckades i alla fall få i mig lite frukost och en alvedon och sen var det dags att göra sig iordning för kalaset. Allt eftersom dagen gick började jag i alla fall känna mig lite piggare och när folk började komma så kände jag mig nästan normal igen.

Vi åt tårta och go fika som mormor bakat och sen passade vi även på att ta lite familjefoton. Det blev en massa fina bilder på oss allihopa. Ska nog ta och beställa några förstoringar som man kan rama in. Kul att ha fina bilder på familjen.



Vi stannade på middag och sen tyckte vi att det var dags att ge sig av hem. Hade fått stanna en till natt men sängen vi sover i är fruktansvärt oskön och jag får så ont i ryggen att jag kände att jag ville sova i min egen säng. Väl hemma tittade vi på film, House of Wax blev det, den var äcklig och inte speciellt bra. Men det fanns inte så mycket annat att se.

Idag blev det en lång sovmorgon för oss allihopa, klev upp vid 12.30 och tog hunden på en promenad. Sen när jag kom tillbaka packade vi en väska med handdukar och promenerade ner till Nydalasjön för att sola och bada lite. Det var lite väl blåsigt men ändå skönt. Tog även årets första riktiga dopp, men det var fruktansvärt kallt i vattnet!

Nu sitter C och ser på fotbollen mellan England och Tyskland, när fotbollen är slut ska vi åka och köpa pizza och sen blir det nog en lugn kväll i soffan. I morgon ska jag på någon sorts intervju eller nåt liknande på Manpower, vet inte riktigt vad det är men det får jag väl se imorgon. Sen efter det ska jag på Viva vägledning och beställa slutbetyg.

Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0