Upp är den enda vägen

Om man redan är på botten så är den enda vägen man kan gå upp. Så därför antar jag att det endast kan bli bättre, i ärlighetens namn så kan det inte bli mycket sämre i alla fall. Jag har nyss kommit hem från en cykeltur med hunden och har fått rensa huvudet lite. Skönt att få komma ut och rensa skallen ibland även om det så klart inte löser alla problem.



Det är svårt att inte känna sig en aning deprimerad när plånboken ständigt är tom och hur man än vänder och vrider på det så tycks det alltid finnas fler utgifter. Men jag försöker hålla mig positiv och hoppas på att få ett jobb snart, har sökt alla jobb jag bara kan och man kan ju tycka att förr eller senare borde något ske.



Kanske finns dessutom möjligheten att komma bort från stan i helgen vilket skulle vara skönt. Men än så länge vet vi ingenting, det ryktas dessutom att vädret inte ska vara speciellt bra så då är det nog lika bra att stanna hemma. Vad är poängen med att resa bort från stan om man ändå bara kan sitta inne på grund av att det regnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0