Swansea Love Story

Igår satte jag mig ner och kollade på dokumentären Swansea Love Story som man bland annat kan se på Aftonbladet. En sjukt tragisk dokumentär som handlar om unga människor som sitter fast i heroin missbruk. I dokumentären och texten framgår det bland annat att antalet heroin missbrukare har ökat med 180 procent på fyra år.

Speciellt tragiskt fann jag det med den unga tjejen Amy som tvingats till prostitution för att hennes mamma ska få råd med droger och hur hennes mamma gett henne droger redan som 13-åring. Om ni inte har sett dokumentärenr redan så tycker jag att ni ska ta er tid att se den för den är verkligen sevärd.

Det är chockerande hur många unga människor det finns som tar tunga droger mitt på öppen gata och det är svårt att inte tänka på dom anhöriga man har som är i samma ålder, tänk om det skulle vara dom? Swansea Love Story är ingen dokumentär med lyckligt slut utan endast en dokumentär om den brutala sanningen bakom tungt drogmissbruk och missbrukare.

Det är svårt att inte bli upprörd när man ser den men dokumentären ger också insikt i hur lätt det är för unga att fastna i drogmissbruk, speciellt om dom lever i en värld med missbruk omkring sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0