Solen har tagit semester

Igår var den en ganska så fullspäckad dag för mig och C. Efter lunch bestämde vi oss för att ta en cykeltur runt Nydalasjön igen. Det blåste lite mer igår än vad det gjorde i förrgår så bitvis kändes det lite tunt att cykla, men på 40 minuter hade vi avklarade de 8,5 kilomterna som det är runt sjön.

När vi väl var hemma igen bestämde vi oss för att åka på Biltema för att se om dom hade någon billig cykelsadel då den som sitter på min cykel är mer som ett tortyrredsak än en sadel. När vi kom dit så hittade vi genast cykelavdelningen och där hittade vi en fin sadel för endast 69 kronor! Vi hittade även en billig cykelkorg, en leksak till hunden för endast 10 kronor, sen blev det även en regnponcho för 30 kr, motorolja för 25 och batterier.

Dom hade en massa fina och billiga saker och jag är hemskt glad att jag väntade med att köpa en ny sadel tills Biltemnma hade öppnat. Hade nämligen kollat på en sadel på obs för 179 kronor!

Efter en tur på biltema åkte vi till McDonalds där vi köpte en Mcflurry som vi åt ute i solen. Sen tyckte vi att det var dags att åka hem! Väl hemma tog C tag i att byta sadel på min cykel och jag tog tag i att klippa av några gamla mjukisbyxor som fått äran att bli 3/4 byxor istället. Tänkte naturligtvis inviga den ny-gamla symaskinen vi fått av mamma, men undertråden bara tjaffsade så det gick inte så bra så de fick vara!

Sen tog vi hunden på en cykeltur och avslutade med att hon fick bada lite i sjön. Hade tänkt bada jag också men det blåste lite väl mycket så jag skippade det. Sen hem och laga mat, C gjorde den godaste hemmagjorda pizzan jag någonsin ätit och sen avslutade vi kvällen med lite tv-tittande.

Idag lyser solen med sin frånvaro så idag blir det inget badande för våran del. Dock ska vi iväg och hälsa på mormor strax efter klockan 14. Hon ska bjuda på fika och sen ska hon dessutom vara snäll och fålla upp mina mjukisbyxor. Vad som händer efter det vet vi inte ännu, kanske blir det en cykeltur med hunden? Nu är det i alla fall dags att äta lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0