Hur jobbigt är det att shoppa?

Phew! Jag är helt slut efter en riktigt fullpackad dag och dessvärre så är det inte slut på arbetet än. Dagen började rätt så enkelt med ett telefonsamtal till veterinären för att boka tid för vaccinering. Sen så blev det en snabb dusch innan jag var tvungen att bege mig ner på stan.

Första stoppet gjordes på biblioteket där jag kopierade några papper och sen direkt vidare till Manpower för ett möte med min jobbcoach. Satt på möte i 60 minuter där vi bland annat gick igenom mitt CV och mitt personliga brev. Efter mötet knatade jag sedan runt på i stort sett alla affärer i stan för att hitta en present till C. Hade dock ingen större lycka och fick därför åka från stan utan present.

Bestämde mig då jag inte hittade något nere på stan för att fara till lite affärer på Ersboda. Dock var jag tvungen att fara hem först, höll nämligen på att dö av törst. Så efter att ha halsat några glas vatten gav jag mig återigen ut på present jakt. Hade större tur den här gången och lyckades hitta allt som jag ville ha.



Lyckades även tillsist med att få tag på pappa. Försökt ringa hela dagen men har inte kunnat då det varit nåt fel på nätet. När jag väl fick tag på pappa förklarade han att dom visst grävt av någon kabel, så det förklarade ju varför det inte gick att ringa!

Efter att ha shoppat klart skyndade jag mig hem med presenterna och sen åkte jag och C till Ica Maxi för att handla lite saker så att vi kan baka. Det blev även hårfärg till C, så ikväll ska vi hinna med att färga hennes hår också. Efter att ha handlat på Ica blev det en tur på bolaget där vi köpte en box vin och sen hem!

Jag var tvungen att ställa mig i duschen då vi kom hem, kände mig lagomt överhettad efter att ha sprungit runt hela dagen. C tog ut hunden på en promenad och hon har precis kommit hem viljet betyder att strax är det dags att äta middag. Idag blir det italienska köttbullar i tomatsås med pasta, mums!



Efter maten ska jag ta tag i bakningen, det ska bakas sirapskakor, muffins, dubbla havrekakor och sen ska jag även göra en pavlova. C har varit snäll och hon har städat här hemma, skönt att jag i alla fall inte behövde göra det också! Nu blir det att sätta sig i soffan en liten stund innan det är dags att köra igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0