Hemma i tid för pride

Igår kväll insåg jag att min och C's tajming för en gångs skull är ganska så bra. I vanliga fall har vi fruktansvärt oflyt, men jag antar att man inte kan ha oflyt jämt. Hur som helst så insåg jag i alla fall igår att vi är hemma i lagom tid för Umeå Pride. I fjol var vi aldrig på pride på grund av en massa olika anledningar, men i år har vi båda sagt att vi vill gå och det verkar i alla fall som att vi kan gå.

Vi kommer hem från Tunisien den 2/9 och pride pågår mellan den 2 september och den 5 september. Så det var ju faktiskt en himla bra tajming för våran del. Något jag kan tycka känns lite surt är att man i år måste betala för att gå in på pride området, det känns lite små surt och jag har faktiskt inte lust att betala speciellt mycket för att träffa andra flator och bögar. Men en dag blir det i alla fall att gå, förmodligen den 3 september då bland annat Mariette från Idol ska uppträda. Både jag och C tyckte att hon var superbra i Idol och skulle gärna se henne live.



Finner det för övrigt ganska så intressant hur mycket artiklar det alltid finns att läsa om homosexuella och allt som finns runtomkring i pride tider. Det är ju kul att det ibland finns intressanta saker att läsa om. Men sen tycker jag i ärlighetens namn att en del artiklar bara är skit. Fast så är det ju med allt här i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0