Första dejten, mindre lyckad

Jag och C har precis kommit hem från en promenad/dejt med hunden. Hunden har inte riktigt träffat så många andra hundar i sitt lilla liv och har därför inte direkt lärt sig taktiken. Med andra ord är hon inte speciellt charmig! Men idag har hon i alla fall varit på sin första dejt. En tjej som C gick SFI med har hund och bor i närheten av oss. Så vi möttes upp nere på Nydala och tog hundarna för en promenad på stranden.



Våran hund hoppade mest omkring och skällde. Den andra hunden var något mer intresserad av att leka men våran verkade mest tycka att han var jobbig. Så det blev inte så mycket lekande utan mest skrikande från vårat lilla monster. Men kanske att det går bättre på den andra dejten, om det nu blir någon!

C har blivit tvungen att gå tillbaka till jobbet och fixa till ett problem vilket är anledningen till att jag sitter här. Så snart hon är klar ska vi laga middag och sen skulle jag nog tro att resten av kvällen kommer att spenderas i soffan. Jag känner mig lagomt trött efter en natt med halvtaskig sömn och sen har jag dessutom varit på en cykeltur runt sjön.


Så en kväll i soffan låter rätt så lockande. Dessutom verkar det vara en ganska så bra film på tv ikväll. North Country tror jag att den hette, går i alla fall på 5:an klockan 21.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0