En fräck tjuv!

Jag och C har haft en riktigt härlig helg! Vi började med att fara och bada på Umelagun på fredag kväll. Det var riktigt kul och vi åkte även i rutschkanan två gånger. Det var kul att få känna sig om ett barn igen. Sen avslutade vi kvällen med god mat och film.

Lördagen började med sovmorgon och sedan en promenad med hunden. När jag kom hem från promenaden hade underbara C gjort frukost. Sen tog vi en sväng på ÖB där vi köpte lite små saker och sen hem och slappa ett tag. Sen till middag blev det kyckling och potatisgratäng, mumma!

Vid halv nio tiden cyklade vi ner på stan för att möta upp en av C's klasskompisar från SFI. Vi tittade på dom fina bilarna i drygt en timma och sen gick vi på TC och tog en öl. Fick dessutom lyssna på live musik så det var trevligt. Vid 23.30 cyklade vi hem, var betydligt mycket jobbigare att cykla hem, men vi gjorde det ändå bra och behövde bara gå upp för en backe. Väl hemma såg vi på The Grudge 2, jag blev av någon anledning sjukt rädd!



(Klicka på dom små bilderna så blir dom större)

Söndagen blev det en sovmorgon igen. Sen frukost och lite slö tittande på tv innan vi bestämde oss för att åka på obs en sväng. Gick på Kappahl där dom hade 25 % rea på badkläder, så jag köpte en ny bikini för endast 216 kronor. Sen in på H&M och sen obs där även C hittade en ny bikini överdel för endast 65 kronor. Sen avslutade vi våran shoppingtur med ett Mc Flurry på McDonalds.



Sen åkte vi hem och tog det lugnt ett tag och sen när det var dags att ta hunden på en promenad tyckte vi att det skulle vara kul att åka och bada. Så vi tog på oss badkläder och tog med handdukar och sen cyklade vi ner med hunden till sjön. Det var oväntat varmt i vattnet och vi badade allihopa. Hunden tyckte att det var superkul och försökte äta det vita skummet på vågorna.

Efter en härlig simtur cyklade vi hem och lagade mat. Vi gjorde tacopaj, rätt så god blev den faktiskt och sen avslutade vi kvällen med att se på Definitely, Maybe. Det var rätt så gullig! Sen kröp vi i säng då vi båda två var ganska så trötta, men så mycket sömn blev det inte. C hade en förfärlig hosta och kunde så klart inte sova, vilket ledde till att jag inte kunde sova. Efter att ta tagit lite hostmedicin kunde hon i alla fall sova, men jag fick mig ändå ingen sömn då det var en jävla fluga som hela tiden surrade vid mitt öra. Höll på att bli tokig! Sen när jag väl somnat så vaknade jag av åskan! Trodde att huset höll på att rasa samman.

Då det inte blev mycket sömn i natt slutade det med att vi sov till 11.30. Kanske en aning längre än vi borde ha sovit, men så kan det gå!

Glömde förresten tala om att någon snodde min cykel natten mot söndagen! När C gick ut med hunden såg hon att min cykel var borta och att låset låg på marken. Sjukt surt att någon snodde min cykel! Men sen när vi åkte iväg till obs så stod min cykel parkerad vid ett av garagen på parkeringen! Så vi tog så klart reda på den och låste in den i förrådet. Jag är glad att cykeln kom till rätta då jag verkligen inte har råd eller lust att köpa en ny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0