Antingen dog dom eller så tog dom rast

Huvudet känns mycket bättre nu så här på eftermiddagen, synd bara att det inte ville ge med sig tidigare. Har legat i soffan och små glott på tv i väntan på att det skulle bli bättre. Hade nog legat kvar i soffan om det inte hade varit för att C behövde skriva under några papper och scanna in.

Hade vi haft en egen scanner hade jag nog legat kvar i soffan fortfarande, men vi har varken skrivare eller scanner här i huset. Så vi fick vackert hoppa in i Vinnie (våran Volvo 244 årsmodell 1980, i fin grönfärg med rostprickar) och köra iväg till mammas jobb. Där har dom en tuff scanner/kopieringsmaskin där man direkt kan skriva in vilken mailadress man vill ha dokumentet till!

Hade lite små problem då vi skulle åka från mammas jobb då Vinnie uppenbarligen inte tycker om att vara där då han vägrade att starta. Han gjorde samma sak förra veckan då vi var där, mycket konstigt då han i vanliga fall startar alldeles utmärkt. Efter en stund fick vi i alla fall i gång den gamla gubben och vi kunde köra iväg.



På hemvägen bestämde vi oss för att stanna på Media Markt och kolla på en ny mobiltelefon till mig, hittade en Sony Ericsson för endast 589 kronor. Tror nog att det blir en sådan, men ska kolla runt på lite andra affärer innan jag bestämmer mig. När vi skulle fara igen hade Vinnie återigen bestämt sig för att inte starta, men efter lite övertalning lyckades vi i alla fall ta oss hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0