Var bara tvungen!

Nu är lussekatterna gräddade och det luktar gott här i lägenheten. Fick göra lite mindre ändringar i receptet då jag inte hade allt hemma, eller tillräckligt med saker för den delen! Gjorde en halv sats och istället för kesella använde jag creme fraiche. Har redan tryckt i mig en lussekatt och den smakade bara bra, så det verkar ha funkat! Det blev i alla fall 23 stycken lussekatter, inte helt fel! Har dessutom 25 gram jäst kvar att baka något annat med, någon som har nåt förslag?

När jag bakat mina lussekatter fick jag värsta suget efter julmust, man kan ju inte äta lussekatter utan att dricka julmust! Så jag åkte iväg på affären och köpte två flaskor julmust. Ibland blir man bara tvungen att ha något, som tur är så ligger affären nära i alla fall.


Har förövrigt sjukt ont i ryggen så nu sitter jag med en varmvatten flaska och tycker lite synd om mig själv. C ska strax gå ut med hunden och då ska jag börja med maten. Idag blir det spagetti och köttfärssås. Eftersom det är onsdag idag så ska vi så klart se på Grey's Anatomy. Vad ska ni göra ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0