Julstämning?

Det är konstigt det här med julstämning. För ett par veckor sedan hade jag hur mycket julstämning som helst, vi slog in paket, pyntade huset och lyssnade på jullåtar. Men nu så här dagen före julafton har julstämningen försvunnit spårlöst. Visst ser jag fram emot julafton och den goda maten och så klart alla paket. Men den riktiga julstämningen saknas och det gör att det inte alls känns som att det är julafton imorgon!

Idag känner jag mig riktigt trött, sov dåligt och sen vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Medan C var på möte på arbetsförmedlingen så passade jag på att slå in en julklapp till C, skriva ett rim, och sortera alla julklappar så att det blir lätt att ta med dom imorgon.

I år har vi varit flitiga och skrivit rim till alla paket. Eller ja inte till alla paket, men alla får i alla fall ett paket med rim! Tycker det är lite kul att försöka komma på rim och det snurrar i huvudet av alla olika sorters rim! Här i Umeå är det riktigt kallt idag, -19 stog termometern på då jag gick ut med hunden imorse. Lite senare idag ska vi skotta av bilen som se om den vill starta. Kan ju vara bra att veta inför imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0