Julmarknad!

Helgen har varit mycket trevlig och vi har fått massor gjort här hemma! I lördags var det tänkt att vi skulle gå på julmarknad, men det blev lite ändrade planer och istället stannade vi hemma och gjorde jul! Så nu har vi tagit fram granen och pyntat den, ställt fram tomtar och lite andra juliga saker och sedan har vi dessutom slagit in alla paket och lagt dom under granen!


Igår (söndag) så gick vi på julmarknaden på Gammlia med B och D. Vi åkte buss dit och det luktade så äckligt på bussen på vägen dit att jag trodde att jag skulle kräkas! Som tur var så var det i alla fall inte en lång bussresa. Väl på marknaden vandrade vi runt och tittade i de olika stånden och hade det trevligt.

Jag hittade ett par älgskinns vantar som jag blev helt kär i. Dom kostade dock 200 kronor och så mycket pengar hade jag inte att shoppa för. Vi köpte dock honungssenap, tunnbröd och två stycken trähjärtan som hänger i granen. Det fanns en del andra saker jag hade velat köpa också, men hade inte tillräckligt med pengar att handla för. Jag passade även på att ta några bilder med mobilen:


(Klicka på bilderna så blir dom större)

Efter julmarknaden åkte vi hem och åt lunch sedan blev det en tur på Ica Maxi och sen hem för att gå ut med hunden. Sedan hann vi även med att baka choklad muffins innan det var dags att gå ner till B och D för att äta middag. Vi blev bjudna på bbq chicken burgers, supergott var det! Vi hade med oss muffins till efterrätt och sedan tittade vi på Quantum Leap.

 

Kvällen avslutade jag och C sedan hemma i soffan där vi tittade på Inglorious Basterds, riktigt bra film faktiskt! Kanske kommer det en recension senare i veckan, har dock ett par andra filmer att recensera först. Det blev en ganska så sen kväll för oss då vi inte kom i säng förrän vid halv två tiden, men vad gör det?

 

Idag började jag dagen med en lång promenad med hunden. Hon var superduktigt och kunde vara lös hela tiden! Vi mötte även fyra stycken hundar som hon gick förbi helt utan problem! Vi har även haft pappa på besök, fikat lite och sedan hjälp han med hans hemsida. Vad har ni gjort idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0