Ingen bra start!

Usch, känner att den här dagen inte alls har börjat bra! Det började med att hunden drog som sjutton på vägen till affären i morse. Sen så glömde jag hälften av vad jag skulle köpa så jag kom bara hem med bröd och mjölk! Fick sedan stressa för att hinna duscha innan det var dags för tvättstugan.

Väl nere i tvättstugan så verkar maskinen inte fungera, någon lampa blinkar rött och det ser inte så bra ut. Försöker ringa kvartersvärden som då var på lunch och hade telefonen avstängd! Sedan började maskinen fungera så jag tänkte att det var väl bara något knas precis i början då!

Men sen när jag gick ner en timma senare för att ta hand om tvätten så visar det sig att maskinen inte har centrifugerat och kläderna är dyngsura och väger ett ton. Försökte sätta maskinen på extre centrifugering, men det fungerade inte! Såg då att grovtvättstugan var ledig och där inne finns det en centrifug. Men ville inte stoppa ner kläderna dyngsura så vred först ur dom, släpade sedan min ikea påse in i grovtvättstugan bara för att upptäcka att den satans centrifugen inte fungerar!

Började känna mig lagomt less och gick upp och hämtade C som fick följa med så att vi kunde vride ur kläderna för hand! När vi är där nere bestämmer jag mig för att en sista gång försöka få maskinen att göra en extra centrifugering och då vill den minsann vara med! Så då fick jag allt vackert stå där nere och vänta i 10 minuter på att den skulle bli klar!


Nu hänger i alla fall tvätten i tårkskåper respektive torktumlaren, så nu torkar den i alla fall. Men det känns som sagt inte riktigt som en bra start på dagen och alla onda ting kommer ju om tre så jag antar att jag har något mer att vänta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0