11 - Mina syskon

Jag har två syskon, en lillebror som är 3 år yngre än mig samt en lillasyster som är sju år yngre än mig. Vi har väl kanske inte alltid dragit jämt, speciellt inte då vi var yngre. Men nu när vi är lite äldre kommer vi bra överns i alla fall större delen av tiden!

Lillebror är snäll och omtänksam även om jag ibland kan tycka att han inte tänker längre än vad näsan räcker, haha. Han är och har alltid varit helt fascinerad av traktorer, lastbilar och andra stora fordon. När han var liten kunde det ta honom två timmar att gå hem från skolan, en promenad som borde ta max 10 minuter! Han ville alltid gå ut och titta på traktorerna som skottade snö, det var det bästa han visste.

När han blev tillräckligt gammal för att börja på gymnasiet så valde han så klart fordon. Nu när han har tagit studenten så arbetar han som lastbilschafför. Han är dessutom lite av en bondpöjk, hur nu det kommer sig då vi alltid har bott i stan! På senaste tiden har han varit lite väl olycksbenägen och allvarligaste olyckan var väl då han skadade ryggen och nacken, samt bröt alla revben på ena sidan i samband med en arbetsolycka! Men han är lite av en katt och lyckas på något vänster alltid landa på fötterna.

Lillasyster och jag har väl inte direkt kommit bra överens förräns nu när hon har blivit äldre. Då det är ganska så stor ålderskillnad mellan oss tyckte jag mest att hon var jobbig att ha hängandes i byxbenen då hon var liten. Men trots det så gjorde vi ändå en del roliga saker då hon var liten. Jag och en kompis byggde ofta spökbanor och hinderbanor åt henne och åt min kompis lillasyster. Det var alltid uppskattat, från alla håll!

Under ett par års tid i hennes tidiga tonår så sågs vi inte så mycket. Men nu när hon är hela 17 år har hon mognat en hel del och är jättetrevlig att umgås med. Hon är väldigt engagerad i UNF och har flitigt synts i både tv och tidningar och som storasyster kunde jag inte vara mer stolt!

Lillasyster har inte alltid haft det så lätt och en stor del av hennes skolgång har varit kantad av bråk och krångel, men nu verkar mycket ha fallit på plats och det är otroligt kul att se hur hon utvecklas till en stark och driven kvinna. Lillasyster har ett hjärta av guld och är söt och snäll och jag ser fram emot få umgås med henne. Med tanke på allt som hon har varit med om och allt som hon behöver är jag otroligt stolt över att hon är min lillasyster och jag är övertygad om att hon kommer att göra stora saker här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0