09 - Min tro

Jag har väl egentligen ingen direkt tro. Tror inte på gud eller någon annan religion. Man kanske skulle kunna säga att jag tror på vetenskapen, det är väl i alla fall det som känns mest troligt när det gäller skapelsen. Jag tror dock på någon sorts högre makt, att det ibland finns något/någon som vakar över oss. Men att jag tror på det är nog mest bara för att det känns som en sorts trygghet att det finns något större än oss människor.

Jag tror också på någon sorts himmel. Ett trevligt ställe dit man kommer då man dör, jag tänker mig ofta att det är lite som Nagiala, ni vet som i Astrid Lindgrens "Bröderna Lejonhjärta". Tanken på att det finns en himmel är betydligt mycket trevligare än att bara tänka på att man ligger och ruttnar i jorden och att efter döden är det bara tomhet.

Tro hopp och kärlek och störst av dem är kärleken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0