06 - Min dag

Den här utmaningn hör ju till gårdagen så jag tänkte skriva om den nu! Igår fanns det ingen tid till att uppdatera bloggen, vilket ni lär märka då jag skriver utmaningen!

Dagen började med att vi låg kvar i sängen ganska så länge innan vi tillslut bestämde oss för att kliva upp. Vi tog hunden på en promenad till affären där vi köpte palsternackor, mjölk, cola och sockerkaka. På vägen till affären ringde mamma och undrade om vi hade tid att åka till morfar och fika (Han kunde tyvärr inte vara med på julafton då han var sjuk).

Vi hade inget större planerat och sa så klart att vi skulle fara dit. Så istället för att skala potatis, morötter och palsternackor när vi kom hem så fick vi hoppa in i duschen och göra oss iordning. Vi hann dock med att öppna julklappar från C's familj innan vi åkte iväg. Massor av fina julklappar fick vi, riktigt bortskämda!

Åkte sedan till morfar där vi fikade och han fick öppna julklappar. Stannade där ett par timmar innan vi åkte hem och började med middagen. Eftersom det var juldagen så åt vi så klart en engelsk julmiddag bestående av: Bacon inlindad kyckling, ugnsrostade potatis, morötter och palsternackor, sås, majs, ärtor och "stuffing". Sedan blev det dessutom en engelsk trifle till efterrätt.

Det låter kanske inte som den bästa middagen, men jag lovar att det är gott! Efter middagen satte vi oss framför tv:n där vi kikade på "Döda Poeters Sällskap", en mycket bra film för övrigt. När filmen var slut började C bygga på sitt 1000-bitars pussel som hon fick av mig i julklapp. Jag kikade runt lite på tv och tillsist bestämde jag mig för att se lite Dexter.

Kollade på två avsnitt av Dexter innan ögon tillslut gav upp och vi gick och la oss. Låg och pratade i sängen ett tag innan vi till sist klev in i drömlandet!

Det var min dag, en av dom bästa dagarna hittills. Vi hade en underbart mysig dag och vi fick vara med nära och kära och bara ha det gott.

(Bilder från middagen kommer kanske imorgon då jag laddat över dom från kameran!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0