05 - Vad är kärlek

För mig är kärlek att sätta någon annans lycka först. Att göra uppoffringar för den man älskar. Kärlek är också dom små vardagliga sakerna som man gör som kan tyckas vara obetydliga. Som när C ger mig något utan att jag bett om det, små vänliga gester som visar på riktigt kärlek och omtanke. För mig är kärlek ovillkorlig och oavsett vad som händer så är mitt hjärta fyllt av kärlek till dom jag älskar.

Kärlek är också en trygghet, en vetskap om att trots att man gör misstag så är man ändå älskad. Jag tror att det är förmågan att känna kärlek och kunna ge kärlek som gör oss mänskliga. Oavsett om man känner kärlek för en partner, ett djur eller familjen så är kärleken en del av livet. Det finns alltid någon som älskar oss, även om det kanske inte alltid är tydligt.

Kärleken övervinner allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0