03 - Mina föräldrar

Mina föräldrar skilde sig då jag var typ 11 år. Jag minns att jag var ledsen då dom berättade att dom skulle skiljas, men ganska så snart så tyckte jag att det var bra då vi slapp lyssna på dom bråka. Så det var utan tvekan för det bästa!

Mamma är 46 år och ser faktiskt inte en dag äldre ut än 38! Får väl hoppas att jag har ärvt några av dom generna. Hon är genom snäll även om hon i alla fall med mig kan vara mycket bestämd. Dock så har hon mjuknat lite dom senare åren. Men då jag växte upp var hon sträng, men absolut inte för sträng. Jag var inte heller någon ängel så jag är inte så förvånad över att hon var sträng med mig!

Mamma har också en konstnärlig sida och då jag var mindre gjorde vi ofta gipsfigurer och målade. Eller magneter av trolllera och alla möjliga sorters saker. Mamma är jätte duktig på att rita, även om hon inte själv vill erkänna det och när vi bodde i vårat hus så målade ett fint motiv på våran brevlåda!

Hon och jag delar ganska många åsikter och är i grund och botten hemskt lika varandra. Under mina sena tonår hade vi ingen vidare bra kontakt och det var väl egentligen då vi skulle behövt ha kontakt. Men nu har vi sedan flera år tillbaka ganska så bra kontakt och vi kommer betydligt mycket bättre överns än vad vi gjorde då jag var yngre. Nu vet jag att mamma alltid finns där och hon är alltid nära till hands om det är något jag behöver hjälp med.


Pappa är nu bosatt i Örnsköldsvik sedan ett par månader tillbaka och vi ses inte så mycket längre. Jag har dock under flera års tid varit bosatt hos pappa och under dom åren så har vi kommit varandra ganska så nära. När mamma och pappa skildes valde jag att bo hos mamma och det resulterade i att jag inte såg pappa så mycket.

Till en början spenderades varannan helg hos pappa, men ju äldre jag blev desto mindre ville jag fara dit. Så under ett par års tid så såg vi knappt varandra. Det var mest på födelesdagar och runt jul som jag lyckades klämma in att se pappa.

Pappa är genom snäll och har alltid ställt upp med att skjutsa och hämta både mig och mina vänner utan att så mycket som klaga. Han är ganska så klok när han själv vill vara det och han är sjukt allmänbildad och vet alla sorters saker! Dock har han ibland tummen mitt i handen och med ett ganska så hett temperament slutar det ibland i vredesutbrott!

Pappa är (av någon konstig anledning) ett stort fan av Björklöven och har i mer än 20 års tid stått som publikvärd på deras hemmamatcher. Detta har alltid varit praktiskt då man fick lust att se på hockey och kunde gå in gratis! Han är också ett fan av Umeå IK och hjälper till på deras matcher och har också jobbat på deras kansli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0