Välförtjänt helg

Det är fredag eftermiddag och det är strålande sol är i Umeå, det gör att man blir superglad! Hur kan man egentligen inte vara glad när det är fredag och soligt? Fredagar måste vara den bästa dagen på hela veckan, då vet man att man garanterat har två dagars ledighet framför sig!

Jag har jobbat som en gnu idag och därför lyckats skriva klart mitt arbete som ska vara inne nästa torsdag. Detta betyder att jag i lugn och ro kan njuta av helgen utan att behöva fundera på skolarbeten och annat tjaffs. Känns superbra även om min hjärna tycks ha arbetat en aning för hårt och nu stängt av sig själv. Men i övrigt känns det kanon!

Den här helgen är det faktiskt en del saker som är planerade. Imorgon har jag tänkt mig ner på stan med en kompis, C får stanna hemma och roa sig själv! Inte för att C inte vore välkommen, men man kan ju inte alltid sitta ihop i höften även om det nu är trevligt!

Sen på söndag har jag lovat min far att gå och se fotboll, suck. Hatar fotboll så jag förstår inte alls varför jag lovade att komma, men nu har han fixat biljetter och allt så det är väl bara att pallra sig dit antar jag. Just nu står mitt enda hopp till att komma undan att askmolnet som befinner sig över Sverige behagar att stanna kvar så att fotbollslaget från Frankrike inte kan ta sig hit! Men det är inget som jag har kontroll över så det återstår att se vad som händer!

Ikväll blir det i vanlig ordning att se Så ska det låta, ikväll är visst Robert Gustavsson med, han är sjukt rolig och dessutom läste jag visst att Andre Ryback skulle vara med också. I mina öron låter det i alla fall som att det kommer att bli ett bra program!

Innan dess måste jag och C dessvärre på Ica Maxi för att handla lite. Ica Maxi på fredagar är bland det värsta som finns. Alla människor blir som galna och tappar plötsligt allt folkvett...eller så är det kanske så att folk utan vett handlar på Maxi? Vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0