Recept på tacogratäng

Tänkte att jag skulle dela med mig av ett av mina favorit recept. Det är dessutom superenkelt och snabbt!

Ingredienser

400 gram köttfärs
1 påse taco kryddmix
1 burk krossade tomater
1 påse riven ost
1 burk creme fraiche
1 paket philadelphia ost

Gör så här:

Börja med att sätta ugnen på ca 180 grader. Blanda sedan creme fraiche och philadelphia ost i en bunke. Det kan ibland vara ganska så svårt att få till en jämn smet, men det är bara att kämpa på. Bryn sedan köttfärsen och tillsätt kryddmixen enligt anvisningarna på påsen.

När detta är gjort tillsätter man krossade tomater och låter det puttra i ett par minuter. Sedan häller man över köttfärsen i en ugnsfast form och sedan sprider man ut creme fraiche blandningen över köttfärsen. (Det kan vara lite knepigt men det behöver inte vara vackert!) Avsluta med att hälla över riven ost. Grädda sedan i ca 15-20 minuter eller tills osten har smält.

Servera med tacochips och gärna sallad eller något annat grönt.


Hur gott som helst och verkligen enkelt. Dessvärre har jag ingen bild, ska försöka fixa fram en nästa gång vi äter tacogratäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0