Påskkärringen har landat

Efter en helt underbar helg fylld med god mat och godis har jag äntligen landat. Känner mig dock fortfarande fylld av socker! Jag som inte trodde att jag skulle få något påskägg fick ett jättestort påskägg av mamma torsdags. Fyllt med massor av godis och dessutom hade jag och C varit och köpt en jättestor påse utifall att vi inte skulle få något ägg. Påsen stor oöppnad i skafferiet och väntar på att ätas upp. Dock tror jag att det dröjer några dagar innan jag vill se godis igen!

I lördags var vi på familjeutflykt till familjens stuga, där befann sig mamma och co plus mormor så klart! Där bjöds vi på påsklunch som var mycket god och sen blev det en skoter tur också. Även hunden fick hänga med då vi har kälke till skotern. Så jag och hunden kurade upp oss på filtar och sitterunderlag medan min bror körde och C åkte bakom han. Underbart väder med massor av skratt och lek. Bästa dagen på länge var det verkligen.

Dessutom så fick både jag och C köra skoter. Har inte kört skoter sen jag var typ 12 och hade helt glömt bort hur roligt det är! Körde dock inte så mycket då det var mycket blöt snö och skoterleden delvis är svår att köra på. Men roligt var det i alla fall!

Dagen avslutade vi med att grilla! Har nog aldrig grillat så tidigt någon gång, men gott var det! Eftersom det är mer än en timmas bilkörande för att ta sig till stugan tackade vi för oss vid halv åtta tiden och begav oss hem. Väl tillbaka i stan var vädret förjävligt och vi var grymt tacksamma för att vi åkt bort över dagen.

Resten av helgen har vi spenderat hemma i soffan där vi ätit mängder med godis och sett på film och bara tagit det lugnt. Idag har jag vi varit och hälsat på min farmor, länge sedan vi sågs så det var trevligt. Jag lyckades även tvinga i mig en kopp kaffe då hon aldrig kommer ihåg att jag inte dricker kaffe och jag hade inte hjärta att tala om det för henne då hon börjar bli lite virrig!

Vi har tagit en massa fina bilder från helgen, eller ja några i familjen har tagit. Ska ladda upp några så snart jag får tag på bilderna, vilket visserligen kan ta ett tag! På vägen till stugan stötte vi dock på den här figuren:

 

Jag återkommer imorgon med fler inlägg, kanske har något vettigare att säga då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0