Ingen rubrik!

Kan verkligen inte komma på någon vettig rubrik att använda idag, men jag antar att den här får duga?

Igår hade jag och C en supermysig dag, en sån där dag som man aldrig vill ska ta slut. Vi jobbade båda lite på förmiddagen och sen tog vi ledigt resten av dagen för att fira att vi har varit tillsammans i 3 år. Vi gjorde en liten matsäck och sen tog vi med oss hunden till vårat favoritställe nere vid sjön. Vi gjorde upp en eld och sen satt vi där och drack varmchoklad och bara myste i ett par timmar. Hur underbart som helst.

Idag är det dessvärre tillbaka till skolbänken som gäller, har en hel del att göra och borde därför inte sitta här just nu. Men jag har svårt att hitta motivationen att ta tag i skolarbetet. I ett försök att skjuta upp skolarbetet lite hittade jag den här artikeln i Aftonbladet. I artikeln kan man läsa att i en skola i USA har man förbjudit beröring med händer. Om man kramas eller ger någon high five så kan man straffas med avstängning.

Jag har sagt det förut och det tåls att sägas igen, USA är ett sjukt land! Snacka om att man försöker kontrollera människor! Jag förstår inte poängen med att förbjuda beröring med händer, vad för slags signaler sänder det ut till barn? Att det är fult att röra vid varandra? Är det överhuvudtaget någon som har tänkt på vilka konsekvenser det kan få? I ärlighetens namn är det väl bättre att eleverna kramar om varandra istället för att slåss? Kramar är mysiga så om man vill krama sina vänner ska man väl ändå få göra det.

Nej, mer kramar till folket vet ja. Nu ska jag ge C en kram och sen ta tag i skolarbetet. Kram på er där ute också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0