Hejdå vintern!

Imorgon är det valborg och då tycker jag att vi officiellt kan säga att vintern är borta. Idag känns det dock fortfarande som att det är vinter då det är grått och kallt, men det kan väl inte vara solsken jämt. Förövrigt så är idag än bättre dag än igår, känner att motivationen har kommit tillbaka.

Har avslutat en av mina 4 kurser idag, så det är bara 3 kvar nu. På måndag avslutas ytterligare en kurs och sen är det inte långt kvar tills jag är färdig. Eller ja färdig och färdig, med gymnasieutbildningen i alla fall. Men det känns ändå som att jag skulle vilja plugga lite mer, men vill också försöka jobba lite så det inte bara blir en massa pluggande. Kan inte heller bestämma mig för vad jag ska plugga, är lite småsugen på att läsa till engelska och svenska lärare. Dock känns det som att det är svårt att avancera inom läraryrket och få bra betalt. Lite knepigt är det allt. Har dock egentligen ingen brådska att bestämma mig.

Som sagt är det valborg imorgon och det ska jag och C fira med familjen. Vi ska ta med oss hund och dricka till mammas karl, där vi förhoppningsvis ska grilla och dricka lite gott. Blir även att vi stannar där över natten då det ligger 30 minuter utanför stan. Det ryktas även att mormor ska komma vilket vore trevligt. Jag och C hoppas också att vi kan lämna hunden där över helgen. Det skulle betyda nästan en hel dag utan hunden, vilket jag tror att vi behöver. Så vi tänker ta med tillräckligt med hundmat för hela helgen.

Jag återkommer med en recept uppdatering om en stund och sen återkommer jag med fler inlägg efter helgen. Hoppas att ni får en trevlig valborg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0