En liten stund för mig själv

Klockan är just nu 17.15 när jag skriver detta inlägg och jag har precis fått några minuter för mig själv. Egentligen så är det första gången idag då jag kan sätta mig ner och göra i stort sett ingenting.

Här i Umeå så är det strålande sol och varmt och jag har nyss varit ute på en liten cykeltur med hunden. Därför är jag en aningen svettig och äcklig och jag ska alldeles strax gå och tappa upp ett riktigt varmt bad med mycket bubblor, ta med mig min något kassa bok, Nästan död man av Åke Edwardsson och lägga mig i badet och bara koppla av.

Jag är helst sned i ryggen efter att ha cyklat med hunden ett par gånger, det blir lite ojämnt när man håller hunden i höger hand och styr med vänster handen. Måste definitivt införskaffa en springer till cykeln så att man i alla fall kan cykla med båda händerna på styret!



Har så mycket skolarbete den här veckan att det inte finns någon tid över till något annat. Hittills har skolan varit ganska så lugn men nu verkar allt ta fart och det känns lite stressigt. Jag har i alla fall lyckats få en hel del gjort och har faktiskt påbörjat ett lite större arbete som ska vara klart tills nästa torsdag. Det känns skönt att ha gjort bort så mycket så förhoppningsvis blir resten av veckan lite lugnare.

Eftersom det är onsdag idag är C som vanligt i skolan och jag får lite tid för mig. Idag är enda nackdelen att jag är vrålhungrig men C kommer inte hem förrän efter sju och då ska vi äta. Så jag får allt gå omkring och vara hungrig en stund till.

Ska försöka att hinna med att uppdatera bloggen lite mer, men det är svårt när man har så mycket annat att hinna med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0