Brända geni-knölar

Idag verkar det otroligt nog finnas lite extra tid över för att uppdatera bloggen! Superskönt känns det, ja alltså inte att uppdatera bloggen men att det finns tid över. Ledig tid har det varit lite ont om den här veckan så det är faktiskt väldigt uppskattat.

Tidigare idag läste jag den här artikeln i Aftonbladet. I artikeln står det att prinsessan Madeleine och Jonas Bergström inte får bryta sin förlovning, i alla fall inte förrän efter kronprinsessan Victorias bröllop. Detta är då för att det skulle vara ett etikettsbrott och att det skulle ta bort fokus på Victorias bröllop.

Visserligen så är det väl logiskt att det skulle ta fokus från Victorias bröllop, men samtidigt så tycker jag personligen att det är lite töntigt. Men jag antar att det är så när man är en offentlig person, då är ens privatliv också offentligt. När jag var liten, det vill säga typ 5 år, så ville jag bli en prinsessa när jag blev stor.

Ju äldre jag blev desto klarare blev det att jag inte ville bli en prinsessa, även om jag nu faktiskt inte har bestämt mig för vad jag ska bli när jag blir "stor". Efter att ha läst artikeln i Aftonbladet är jag i alla fall tacksam över att jag redan i tidig ålder bestämde mig för att inte bli en prinsessa. För i ärlighetens namn skulle jag aldrig kunna acceptera att mitt privatliv är offentligt och inte heller skulle jag acceptera att jag skulle behöva vara tillsammans med någon som jag kanske egentligen inte vill vara tillsammans med, bara för att det skulle vara ett etikettsbrott att göra slut.

Privatliv är kallas privatliv av en anledning, att det ska vara privat! Så även fastän pengarna sinar i kassan och varken jag eller C är rika och lever i lyx så har vi i alla fall lyxen att våra privatliv faktiskt är privata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0