April april din dumma sill!

Måste säga att det är lite underligt att det är skärtorsdag och första april samtidigt. Känns helt fel att påsken är så tidigt i år, men det är väl inte så mycket att göra åt. Jag tror förövrigt att det är fredag idag, precis som jag trodde att det var torsdag igår. Faktiskt så har jag legat en dag föra hela veckan vilket faktiskt har varit ganska drygt. Men hur som helst så är det i alla fall helg nu!

Eftersom jag trodde att det var fredag idag så såg jag fram emot att se Så ska det låta ikväll. Förra veckan var det sjukt roligt och jag skrattade så att tårarna sprutade när jag såg det här:



Så jag känner mig lite besviken att det inte är Så ska det låta ikväll, men imorgon får jag i alla fall se det.

Av någon anledning så är jag på superbra humör även fast jag har en del dryga saker som jag måste göra innan dagens slut. Men just nu känns livet lekande lätt och jag känner mig lycklig och verkar skratta åt det mesta. Skrattandet kan också bero på att jag inte sovit speciellt bra och är en aning trött. När jag är trött brukar jag skratta åt allt och inget. Men dom säger ju att ett gott skratt förlänger livet så det är väl inte så tokigt egentligen.

Eftersom det är skärtorsdag så förväntar jag mig att vi ska få ungar som plingar på dörren ikväll, vilket kommer att göra hunden tokig. Tycker att det är drygt med påskkärringar och utklädda ungar vid halloween, brukar sällan öppna dörren eftersom jag aldrig har något att ge dom och jag köper aldrig godis för att ha hemma och ge ungarna.



När jag var liten var jag själv utklädd till påskkärring och gick runt med min lillebror och knackade dörr i kvarteret. Vi fick alltid ihop massvis med godis och ofta en hel del småpengar också. Men mentaliten tycks ha ändrats sedan jag var liten och det är inte längre samma sak. Jag är dessutom ytterst tveksam till att jag skulle låta mina barn gå runt och knacka på hos främlingar för att be om godis. Det tycks vara det samma som att be om trubbel.

Vill man att barnen ska ha godis så får man väl helt enkelt köpa påskägg! Förövrigt så är man aldrig för gammal för påskägg, men än så länge har jag inte sett röken av ett. Men då har jag å andra sidan inte träffat familjen heller. Vi får väl se om jag får några påskägg i helgen kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0