Det är så svårt

Att försöka planera en flytt till Storbritannien är inte det lättaste kan jag lova. Känner att jag mer eller mindre håller på att bli galen. Det tycks vara omöjligt att planera vad man ska ta med sig och vad man inte ska ta med sig. Hur stor plats saker och ting kommer att ta och hur myckt det kommer att kosta.

Ska man ta med sig sängen eller inte? Ska man köpa en ny? Ska vi ta med oss vardagliga saker eller ska vi köpa nya? Det hjälper dessutom inte att vi inte vet vars vi ska bo, hur kan man planera en flytt när man inte vet vars man ska bo? Mest troligt kommer vi att bo i C's hus eller hennes mammas hus och där finns ju redan allt? Så vad ska vi ta med oss?

Ska vi magasinera saker här för att sedan skicka efter dom då vi har skaffat en egen bostad? Eller ska vi ta med oss det vi vill och magasinera det där borta? Hur vet man vad som är bäst egentligen. Jag känner mig mest bara yr och vet inte riktigt vad jag ska tänka på längre. Alla ideér verkar bra, men vilken ide som är den bästa beror på hur situationen ser ut.


Med andra ord är det svårt att planera för en flytt som kommer att ske inom 6 månader när man inte vet hur situationen ser ut. Kanske har C sålt sitt hus och vi kan hyra ett eget. Kanske jag har fått ett jobb, vem vet. Det finns allt för många om och för många kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0