Vars tog ljuset vägen?

Tittade precis ut genom fönstret och upptäckte att det visst är kolsvart ute. När hände det egentligen? För mindre än en timma sedan var jag ute med hunden och då var det inte alls lika mörkt ute. Tycker den här tiden på året är så fruktansvärt deprimerande, det blir bara mörkare och mörkare ute. Dessutom är det blött och jävligt!

Sedan märker man också att julen snart är här. Jag och C var en sväng på Rusta igår och där har man redan tagit fram alla julsaker! Lite väl tidigt tycker jag, jag menar jag har inte ens fyllt år än! Blev dock ganska så glad då jag såg att dom på Rusta hade massor av pysselgrejor! Jag älskar och pyssla och C verkade ganska peppad på det också. När vi får lite pengar ska jag genast åka iväg och köpa lite pysselsaker.

När jag var liten pysslade jag ganska ofta tillsammans med mamma. Vi målade gipstavlor och gjorde magneter, vi gjorde ristomtar och allt möjligt. Ganska ofta så ritade/målade vi tillsammans också. Jag tror ändå att det roligaste var att måla gipstavlor och gipsfigurer. Kommer ihåg att jag hade en stor gipsfigur i form av en hare. Sedan brukade vi också ta ut platsformen i chokladkalendern och göra så gipsfigurer av dom som vi sedan gjorde till magneter.


Kommentarer
Postat av: Natalina

ja visst är det deprimerande med mörkret men snart vänder det, den 21 dec ;) haha de gäller att vara positiv.

2010-10-20 @ 10:32:26
URL: http://www.natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0