Utan varukod, inget köp!

Igår åkte jag till Ikea med mamma och hennes karl. Redan klockan 07.55 var jag hemma hos mamma, fick det vackert påpekat två gånger att jag var fem minuter tidig! Ganska precis klockan åtta rullade vi söderut mot Ikea!

Jag kände mig som en riktig tant i baksätet då jag tagit med mig min stickning. Men vi hann inte längre än precis utan för Övik innan jag fick slut på garn! Så det var bara att stoppa tillbaka stickningen i påsen och titta ut genom fönstret istället.



Vi kom fram till Ikea ganska så snabbt och lyckades dessutom få en bra parkering precis vid utgången! Gick en runda på Ikea där jag hittade lite smått och gott som fick följa med hem. Bland annat 3 par teflonpannor för 69 kronor, 4 st tidsskriftssamlare, batterier och värmeljus så klart! Hade en del andra saker på min lista men dom fanns inte!



Dessutom försökte jag köpa en glastillbringare, men jag lyckades naturligtvis plocka en som inte hade någon varukod och då fick jag inte köpa den! Så den fick jag vackert lämna i kassan, lite surt tyckte jag men orkade inte heller gå tillbaka in för att köpa bara den!

Notan på ikea landade på under 300 kronor vilket jag tyckte var ganska så bra då jag ändå kom hem med en del saker. Efter Ikea gick vi en sväng på dom andra affärerna också, men hittade absolut ingenting intressant, så ingenting följde med hem. Åkte en sväng på Jula också, där jag faktiskt fyndade en födelsedagspresent till morfar, men det var också allt!



Efter allt promenerande i affärer var vi ganska så trötta och klockan började närma sig fem så vi bestämde oss för att åka hem. Gjorde ett middagsstopp i Övik där vi åt pizza, lite skum pizzeria men maten smakade bra i alla fall. Var dessutom hemma strax efter åtta vilket var skönt. Hann packa upp och byta om innan det var dags att se på Grey's Anatomy!


Kommentarer
Postat av: Natalina

åhhh greys är så bra!

2010-10-10 @ 14:38:37
URL: http://www.natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0