Slut och ont i ryggen!

Är helt slut nu, dessutom värker ryggen som bara den. Har tagit lite värktabletter och hoppas att det ska kännas bättre nu när jag får sitta ner och vila. Har bakat hela dagen, eller ja jag började inte förrän vid 11.30. Har hunnit med att baka 45 st kanelbullar, 66 st sirapskakor och ett okänt antal snickerskakor. Vad gör man inte när man fyller år?


Förutom att baka har jag även hunnit med att dammtorka och dammsuga hela lägenheten. Eftersom jag har bakat har jag dessutom diskat fler gånger än jag kan minnas. Jag hatar att baka när det är mycket disk eller ja inte bara baka utan laga mat också, så därför har jag diskat varje gång jag blev klar med en sort. Ibland blev det att jag diskade under tiden också!

Men nu är allting klart, det enda som är kvar att göra nu är att skära upp snickerskakorna och göra tårtan. Men tårtan ska jag inte göra förrän ikväll och det blir bara halva tårtan som görs ikväll. Resten fixar jag imorgon innan familjen kommer hit.

Som om det inte vore nog med att det är bakning och städning idag så har vi dessutom tvättstuga. Men C är en ängel och tar hand om den. Så jag har faktiskt ingen aning om hur det går med tvätten. Nu ska jag sätta mig i soffan och spela lite Super Mario World


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0