Mina sista minuter

Mina sista minuter som 23-åring spenderar jag i sängen med min dator. C ligger bredvid och läser tredje Dexter boken. Helst skulle jag vilja läsa jag också, men jag läste ut den andra Dexter boken igår och kan inte gärna börja läsa den tredje innan C är färdig. Jag skulle så klart kunna läsa en annan bok, men då måste jag läsa färdigt den innan jag börjar läsa Dexter igen. Japp, jag är sådan, måste läsa klart en bok innan jag börjar med en annan. Så därför spenderar jag nu min tid vid datorn istället.

Imorgon fyller jag 24 år. Känns plötsligt då där gammalt, vet inte riktigt när det hände. Det var ju trots allt nyss som man fyllde arton och fick gå på krogen för första gången. Känns som att det var igår man fyllde 20 och fick gå på bolaget och stolt visa upp legitimationen. Nu behöver jag oftast inte visa legitimation, måste ju betyda att jag börjar se gammal ut.


Innan man fyllde 20 hade man ju faktiskt något att se fram emot. Man såg fram emot att få fylla arton, bli myndig var stort och man fick så klart köpa folköl och gå på krogen. Då kände man sig vuxen för första gången trots att man egentligen bara var ett barn. Sedan såg man så klart fram emot att få fylla 20 så att man kunde gå på bolaget och köpa öl. Man såg också fram emot att få komma in på dom andra nattklubbarna.


Men nu fyller man 24, vad sjutton har man att se fram emot nu. Det händer ju som inget mer roligt! Nu blir man inte vuxen när man fyller år utan man blir bara äldre! Dessutom så känns det som att det äldre man bli desto mer borde man ha presterar. Jag känner mig fortfarande som att jag står på samma ställe som jag gjorde då jag fyllde arton, men det kanske bara är jag?



Hur som helst tänker jag i alla fall fira min födelsedag med massor av gofika som jag bakat idag. Dessutom ska jag och C gå ut och äta kinamat till lunch. Eftersom det är min födelsedag blir det så klart också presenter och bara det gör ju att man får känna sig som ett barn igen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattisgrattis! Hoppas du får en fin födelsedag:)

2010-10-21 @ 01:46:53
URL: http://bromster.devote.se
Postat av: Natalina

Grattis på födelsedagen :)

2010-10-21 @ 11:14:59
URL: http://www.natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0