Lite solsken i en grå vardag

Trots att allt inte riktigt känns på topp just nu så har jag och C haft en riktigt mysig helg. Vi har varit ute och flängt en hel del, men det har varit ganska så skönt för då slipper man tänka på sånt man inte borde!



I fredags åt vi sushi hos några vänner. Första gången jag åt sushi och jag kan ju ärligt säga att det inte var någon favorit. Till att börja med så tycker jag inte om rå fisk, så jag åt vegetarisk sushi, vilket var en aning bättre, men jag kunde inte riktigt komma över smaken och konsistensen av sjögräset. Trots det lyckades jag ändå äta ett par bitar, skam den som ger sig! Tror dock inte att jag kommer att äta det igen.

I lördags åkte vi ut till Kont med samma vänner som vi åt sushi hos i fredags. Dom tog med sig en av sina hundar också åkte vi ut och grillade korv och drack varmchoklad. När vi kom dit så upptäckte vi att vedskjulet var tomt, så vi trodde att vi skulle bli utan korv. Men då hade vi tur och hittade ved som var gömt under ett av borden! Vi lyckades göra upp eld trots att veden var en aning fuktig och vi kunde grilla korv och marshmallows.

(klicka på bilderna så blir som större)



Efter ett par timmar ute i den friska havsluften spenderade vi kvällen i soffan där vi såg på säsong 3 av The Big Bang Theory, helt klart bästa säsongen och jag skrattade nästan oavbrutet.

Idag har vi varit i Brännland hos min brors "flickvän" där vi bytt däck på bilen. Ja inte våran bil utan min brors andra bil som vi just nu kör eftersom den är bättre än våran. Det var geggigt som sjutton där ute och då vi hade med oss hunden blev vi allihopa riktigt skitiga eftersom hon envisas med att hoppa upp på folk!

Nu har vi precis varit på Godishuset en sväng och köpt lite gott till ikväll. C har tagit hunden på en promenad och jag har några minuter för mig själv. Imorrn ska jag på stan och leta efter ett par skor som jag ska få i födelsedagspresent. Har hört det ryktas om att det ska finnas bra och billiga skor på Intersport, vi får väl se om jag har turen på min sida! Hoppas att ni alla har haft en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0