Inse faktum!

Nu går det väl inte längre att förneka att vintern faktiskt är här. Det känns lite smått overkligt att marken redan är vit och vi är inte ens inne i november än. Det hör väl visserligen inte till ovanligheten att det snöar i oktober, men jag törs nog ändå säga att det är relativt ovanligt att snön ligger kvar så här länge!

Jag får lite julkänsla när jag tittar ut genom fönstret och ser snö. I fjol i slutet av november då jag och C var ute och fotade hunden till våra julkort var det typ så här mycket snö ute. Den snön låg dessutom inte kvar speciellt länge! Men dom säger ju att den här vintern ska bli den värsta på tusen år.

Jag känner mig lite oförbredd trots att jag är van med snö och vinter. Jag har fortfarande ingen riktigt bra vinterjacka, eller jo det har jag, men den är bara bra då det är riktigt kallt ute. Nu är det inte superkallt, men det är för kallt för att bara ha fleecejacka. Jag har dock varken ork eller pengar att leta reda på en jacka att ha i någon månad. Jag räknar helt enkelt med att det blir kallare snart!


Kommentarer
Postat av: Natalina

åh jag vill också ha snööö :(

2010-10-25 @ 16:49:43
URL: http://natalina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0