Helt värdelöst

Idag blev det en tidig morgon, i alla fall med mina mått mätt! Klockan 9.15 hade jag möte på Lernia, typ någon ny jobbcoach eller något sånt. Jag fattar inte riktigt vad arbetsförmedlingen håller på med. När jag registrerade mig som arbetssökande så fick jag en frågan om jag ville ha en jobbcoach, tackade då ja och fick en coach på Manpower.

Sedan den 27 september så gick min tid hos den jobbcoachen ut och sen fick jag information om jobbgarantin/ungdomsgarantin. Där pratade man mer om hur man skulle få en ny jobbcoach? Så då var man tvungen att välja en ny aktör. Då utbudet inte var speciellt stort valde jag Lernia och idag blev jag då kallas till ett första möta med min nya jobbcoach.

I mina ögon känns det hela meningslöst då jag nu ska göra exakt samma sak med denna jobbcoach som jag gjorde med den förra. Med andra ord, lära mig att skriva CV, träna inför intervju och lära mig att söka jobb. Låter ju bra och praktiskt, men hur praktiskt är det när man redan har gjort allt detta i typ 3 månader!?

Dessutom kan jag ju säga att jag inte fick något vidare bra intryck av Lernia, men det kanske hinner ändras. Känner mig dock inte speciellt positiv till att gå tillbaka dit. Men det är väl bara att le och se glad ut, för går man inte dit så får man ingen ersättning och det går inte då man har räkningar att betala.

Nu resten av dagen är det tvättstuga som gäller. Dessutom borde vi fara på Ica Maxi och handla, får väl se hur det blir med den saken. Ikväll är det i alla fall Grey's Anatomy som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0