Gratis öldusch!

I helgen har jag och C gjort en hel del och jag har inte riktigt haft tid att uppdatera. Av någon anledning så har den här helgen känts superlång och jag kan därför knappt komma ihåg vad vi gjorde i fredags! Fredagar är för det mesta lugn hos oss, händer det något verkar det oftast vara på lördagar. Men det är ju i och för sig bra för då har man tid att se på Idol.

I lördags var det i alla fall kalas för morfar som fyllde år. Vi blev bjudna på en supergod smörgåstårta, hade nog kunnat klämma in en bit till men valde att avstå då vi hade planer på att gå på Lotta's och äta middag! Efter kalaset åkte vi hem och umgicks lite med hunden innan vi cyklade ner på stan.



Naturligtvis så började det regna när vi cyklade ner på stan, men det var mest duggregn och vi klarade oss undan ganska så torra. På Lotta's var det inte allt för mycket folk och vi lyckades hitta ett ledigt bord. Tittade igenom menyn och letade efter något mumsigt att äta. Jag bestämde mig för att äta Fish & Chips och C åt en entrecôte. Min mat var supergod och fisken smälte i munnen.

Eftersom vi var på Lotta's blev det naturligtvis ett par öl också. Halvvägs genom kvällen fick vi dessutom sällskap av C. Vi hade det supertrevligt och dessutom lyckades C tippa ut sitt ölglas och lyckades på så sätt ge mig och C en gratis öldusch! Dock blev vi inte allt för blöta.

Dock blev hela kvällen ganska så blöt och vid 1-tiden tyckte vi att det var dags att cykla hem. Kan tala om att det var betydligt mycket jobbigare att cykla hem än att cykla dit. Men då är det också uppför hela vägen hem! Var hemma vid halv två, svettigt och lite kladdig från ölduschen och därför blev det en dusch innan vi gick och la oss.



Söndagen började jag med en lång cykeltur med hunden, dock var jag av någon konstigt anledning helt omedveten om hur mycket det blåste vilket jag vackert fick äta upp sedan. Resten av dagen spenderade vi med vänner. Sedan blev det pizza till middag och så klart tittade vi på Gossip Girl, Brothers & Sisters och sedan blev det "I now pronounce you Chuck and Larry".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0