Bär lila du också!

Jag har precis blivit klar i köket, för stunden i alla fall! C har gått ut med hunden och därför avslutar jag inte matlagningen innan hon kommer hem. Man vet aldrig hur länge hon är ute och jag vill ju inte att maten ska bli klar innan hon kommer hem!

Hur som helst så satt jag och kikade runt på lite nyheter på QX och där hittade jag den här artikeln. För den som inte orkar klicka sig vidare så är det en artikel och ett event som handlar om att man ska visa unga att det blir bättre. För att visa detta så ska man på onsdagen den 27 oktober bära något lila.

Eventet kommer från en kampanj i USA som hette "It Gets Better" som hölls för att uppmärksamma unga hbt-personers situation efter att 5 pojkar i USA begått självmord. Micke Kazarnowicz startade en Facebook grupp för att uppmärksamma unga hbt-personers situation även här i Sverige.

Vill man gå med i eventen kan man göra det här på Facebook. Men det enda som behövs för att visa att Du uppmärksammar situationen är att bära någonting lila, det kan vara vad som helst, en tröja, en halsduk, sockar, ögonskugga!

Bär något lila du också!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0